Tijdelijke regeling strikt preferentieel baangebruik Schiphol
Het betreft een ministeriële regeling op grond van artikel 8.23a Wet luchtvaart. De regeling heeft tot doel om voorafgaand aan de beoogde wijziging van het LVB voor het gebruiksjaar 2024 tijdelijk de regels voor strikt preferentieel baangebruik van het nieuwe normen- en handhavingstelsel voor Schiphol vast te leggen, uit te voeren binnen vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting in de handhavingspunten binnen de criteria voor gelijkwaardige bescherming van de omgeving. Hiermee dient rekening te worden gehouden bij het vaststellen van de coördinatieparameters overeenkomstig artikel 6 van de Slotverordening vanaf het winterseizoen 2023/2024 en ook kunnen uitvoeringstechnische problemen worden gesignaleerd. De combinatie van vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting in de handhavingspunten en de regels voor strikt preferentieel baangebruik in deze regeling geeft ruimte voor maximaal 460.000 vliegtuigbewegingen handelsverkeer waarvan 32.000 in de nacht. Hierbij is rekening gehouden met 2,5 procent vliegtuigbewegingen voor general aviation.
Gegevens
Eerste ondertekenaar | Minister IenW |
---|---|
Soort regeling | Regeling |
Inwerkingtreding per KB | Nee |
KetenID | WGK015009 |
Opschrift
Tijdelijke regeling van de Minister van Infrastructuur en Waterstaat, houdende vaststelling van vervangende grenswaarden voor de geluidbelasting in de handhavingspunten en van regels voor strikt preferentieel baangebruik op de luchthaven Schiphol (Tijdelijke regeling strikt preferentieel baangebruik Schiphol)
Voortgang
- Voorbereiding
- Huidige stap: Bekendmaking
Mijlpalen en documenten
Fase | Datum | Mijlpaal | Documenten |
---|---|---|---|
Voorbereiding | 26-01-2023 | Internetconsultatie (start) | |
23-02-2023 | Internetconsultatie (eind) | ||
Bekendmaking | 11-09-2023 | Bekendmaking | stcrt-2023-1104982 |
31-03-2024 | Inwerkingtreding | stcrt-2024-1104982 |